Liftago je v zisku a mění vedení

Česká mobilní aplikace, kterou pro objednání taxi využívá více než 220 000 pasažérů a 600 firemních zákazníků v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě, si v říjnu poprvé na domácím pražském trhu vydělala více peněz, než utratila.

Juraj Atlas, zakladatel a dosavadní ředitel naplnil svou Liftago misi a po necelých šesti letech přenechává kormidlo dalšímu ze zakladatelů, Ondřeji Krátkému, který byl doposud odpovědný za růst start-upu.

“Tuhle změnu plánujeme už nějaký čas. Vytyčil jsem si za cíl a dovedl Liftago k tržnímu úspěchu po produktové i finanční stránce a připravil organizaci procesně i kompetencemi k jejímu dalšímu rozvoji. Liftago je v Praze profitabilní, měsíční hodnota zprostředkovaných služeb již přesáhla 20 milionů korun a je nejlépe hodnocenou aplikací svého druhu v Evropě. Nyní je na Ondrovi, aby vedl další etapu rozvoje firmy. Já se těším, že teď můžu více zaměřit svou kapacitu k dalším strategickým iniciativám pro Liftago i jiným inovativním projektům”, říká ke změně Atlas, který sám Krátkého v roce 2012 k Liftagu přitáhl.

iftago už přes rok investuje do systému pro firmy, který nyní používá přes 600 firem, a spustilo expanzi do dalších českých měst a zahraničí, k čemuž nedávno dopomohla investice Incomming ventures Michala Mičky.

a poslední rok Liftago téměř zdvojnásobilo svoji velikost. Měsíčně přepravíme přes 120 tisíc lidí a najedeme 700 tisíc kilometrů. Zároveň jsme posílili pozitivní efekty, které má naše společnost na městskou mobilitu. Snížili jsme průměrnou dobu dojezdu taxi v centrech měst na 5 minut a snížilo počet prázdných kilometrů, které řidič stráví v autě bez zákazníka o 20 %. Princip tržního výběru řidiče zákazníkem v aplikaci pak pomáhá zkvalitňovat nabídku řidičů – průměrné hodnocení taxikářů pasažéry Liftago se za poslední rok posunulo z 4,83* na 4,86*. Rekord nejvíce společných jízd pasažéra se stejným taxikářem je 145 jízd. Místo zvětšování počtu komerčních řidičů a konkurování MHD tak úspěšně zefektivňuje a zvyšujeme kvalitu existující taxislužby. Ve spolupráci s dalšími službami mobility chce být Liftago významnější alternativou pro vlastnictví osobních vozu ve městě.

-red-

O tématu jsme také psali:

Vláda chystá regulaci sdílené ekonomiky. Zaměřila se na Uber a AirBnB 

Nová konkurence na trhu taxislužeb: Liftago 

Bitva mezi alternativní a klasickou taxislužbou ve Sněmovně 

Změní se definice podnikání? Sdílené služby si to možná vynutí 

EET: Po hospodských a zelinářích jsou na řadě taxikáři